Norsk - English
Facebook logo
ERP inngår avtale med Oslo kommune
ERP inngår avtale med Oslo kommune

For brukerne av gjenbruksstasjonen betyr det at det blir litt enklere å sortere EE-avfall.

PrintEmailBookmark/FavoritesShare
Mail Print Add Social

- I juli 2013 sa Renovasjonsetaten opp eksisterende innsamlingsavtaler for EE-avfall. Bakgrunnen var blant annet at det har blitt etablert flere returselskaper siden avtale ble inngått, og det var ønskelig å gi alle returselskaper mulighet til å få innsamlingskontrakt med Renovasjonsetaten. På den måten har vi også hatt muligheten til å legge egne premisser for kontrakten, forklarer kommunikasjonsdirektør i Oslo kommune, Renovasjonsetaten, Kristin Bergersen.

I den nye innsamlingsavtalen med ERP sendes alt EE-avfallet til Revacs behandlingsanlegg og det bidrar til å gjøre sorteringen litt lettere for kunden fordi sorteringsvalgene går fra 11 til seks.

- Vi skal vise at vi er tilliten verdig. Tre års virksomhet siden vi startet har gjort oss til landets største returselskap for husholdningselektronikk. I Revac har vi en partner som yter stor kvalitet og service, sier Vebjørn Eilertsen, administrerende direktør i ERP Norway.

Avtalen mellom Renovasjonsetaten og ERP ble signert tirsdag 25. mars og trådte i kraft 1. april 2014.

Avfallstyper som skal sorteres på gjenbruksstasjonen:
EE-avfall- Lyspærer
- Lysstoffrør
- TV/Monitor
- Småelektrisk
- Hvitevarer
- Kabler

Hva er EE-avfall?
EE-avfall er kasserte elektriske og elektroniske produkter, det vil si alt som bruker strøm eller batterier. For eksempel: Vaskemaskiner, komfyrer, klokker, vaffeljern, strykejern, TV, radioer, tørketromler, stereoanlegg, video/foto, elektriske leker, lommelykter, lysstoffrør, sparepærer, lyspærer, telefoner, mobiltelefoner, datautstyr og kabler, kjøleskap og frysere